Loading color scheme

Σπυρίδων Ντασιώτης - Το Πάρκο των Ψυχών έγινε σημείο αναφοράς στην Πάρνηθα

TPL_IN

 

1. Πως βρεθήκατε να φιλοτεχνείτε στην Πάρνηθα;

Κατάγομαι από την Πρασιά του Δήμου Αγράφων Ευτυτανίας  και μεγάλωσα στην Αλίαρτο Βοιωτίας. Για λόγους εργασίας βρέθηκα στη Χίο ως υπάλληλος της Δνσης Δασών όπου έμεινα για 11 χρόνια. Όταν εφυγα από τη Χίο ήρθα στις Αχαρνές και στο Δασαρχείο Πάρνηθας , αυτή είναι η διαδρομή μου , έτσι βρέθηκα στην πανέμορφη Πάρνηθα.  

 2. Αισθάνεστε ότι οι Αχαρνείς έχουν εκτιμήσει τo μήνυμα και τη σημασία του Πάρκου των Ψυχών ;

Πρίν απαντήσω στην ερώτηση σας να σας πω δυο λόγια για τον στόχο μου με αυτό το έργο. Με το πάρκο ο στόχος ήταν διπλός , ο πρώτος ήταν να επαναφέρω από τη λήθη του παρελθόντος και να υπενθυμίσω ότι σε αυτό το κτήριο υπέφεραν κάποτε συνάνθρωποι μας. Και ο δεύτερος οι καμένοι κορμοί που χρησιμοποίησα για τη δημιουργία των έργων  να υπενθυμίζουν την μεγάλη καταστροφή της Πάρνηθας γιατί η λήθη δημιουργεί της συνθήκες μιας καταστροφικής επανάληψης. Ο στόχος μου  ήταν συνδεδεμένος με τη μνήμη  , η μνήμη πιστεύω είναι ένα από τα στοιχεία της εξέλιξης μας . Πιστεύω ότι όταν ξεχνάς το παρελθόν αυτό επιστρέφει πιο σκληρό και πιο άγριο. Αυτός ο αρχικός στόχος επετεύχθη , ο κόσμος των Αχαρνών και οι επισκέπτες  εκτίμησαν  και   αγάπησαν το έργο  , έγινε σημείο αναφοράς . Δεν ξέρω αν εκτιμήθηκε από ανθρώπους που έχουν υπεύθυνες θέσεις στην κοινωνία  , ήξερα ότι το υλικό είναι φθαρτό σε εξωτερικές συνθήκες και ότι θα ήταν ζήτημα χρόνου η φθορά του ,  μια καλή συντήρηση  θα έδινε στο έργο παράταση ζωής για δεκάδες χρόνια , αν μια τέτοια ενέργεια θα ήταν πράξη εκτίμησης , δεν έγινε ποτέ. Αλλά πραγματικά δεν με αφορά , δεν έχω κανένα παράπονο . Τα πιο πολλά  έργα δεν υπάρχουν πια , η φθορά και η εγκατάλειψη  τα αφάνισε ,  όπως θα γίνει και με τα υπόλοιπα έργα , είναι θέμα λίγου χρόνου. Πιστεύω αφού δεν έγινε κάτι άλλο . ότι αυτό τελικά είναι και το σωστό , τα έργα μου να πάρουν το δρόμο των Ψυχών , το υλικό να επιστρέψει στη γη που το πήρα , ξέρετε είμαι απόλυτα συμβιβασμένοςμε τη φθορά , φυσική και ανθρώπινη , η φθορά είναι μέρος της ζωής και της τέχνης μου και τη δέχομαι απόλυτα ,δημιουργώ για την ψυχή μου και για όποιον αγγίζει αυτό που δημιουργώ και νιώθω πλήρης με αυτή τη δημιουργία μου γιατί άγγιξε πολλούς......

 3. Για αυτούς που ενδεχομένως θα σας γνωρίσουν τώρα , μιλήστε μας για κάποια άλλα έργα σας.

Έργα μου υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές , σε εξωτερικούς χώρους έχω δημιουργήσει ένα έργο στο Πάρκο Τρίτση (δυστυχώς η φθορά και η ανθρώπινη εγκατάλειψη το αφάνισε) , στην πλατεία του Αγίου Ανδρέα στον Άγιο Νικόλαο , για το Ναυτικό Μουσείο Καρδαμύλων Χίου , στο Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας , ένα μαρμάρινο μνημείο στον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας , στο μέρος που μεγάλωσα και ζει η οικογενειά μου στην Αλίαρτο Βοιωτίας και ένα έργο για το Λαογραφικό Μουσείο Αχαρνών .Σε αυτό το σημείο θέλω να πω ότι ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή η επαφή μου με τους ανθρώπους του Μουσείου και με τον τότε πρόεδρο του τον κ. Φυτά Γεώργιο , ξεχωριστός άνθρωπος με αγάπη για τον τόπο  την ιστορία του και τη συνέχειά του , στήριγμα στους ανθρώπους και στην κοινωνία , επίσης  θεωρώ εδώ υποχρέωση μου να πω ότι το Πάρκο των ψυχών δεν θα γίνονταν χωρίς τη βοήθεια του Συνδέσμου Προστασίας της Πάρνηθας και του προέδρου του κ. Λαζάρου βασιλείου , και του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας που πλήρωσαν τα έξοδα της εγκατάστασης του έργου.

 4. H τέχνη είναι ανάγκη ή «μικρόβιο»;

 Πρίν σας απαντήσω να πω δυο λόγια τι είναι για μένα τέχνη. Τέχνη για εμένα είναι η διέγερση της ψυχής  , η ισσοροπία της . Είναι η αποτύπωση της ψυχικής μου κατάστασης και  προσπαθώ να αποτυπώσω στο έργο μου τα συναισθήματα μου που μπορεί να είναι χαρούμενα ή λυπημένα , μπορεί να είναι ωραία ή να σοκάρουν . Άρα για εμένα η τέχνη είναι μια εσωτερική ανάγκη έκφρασης των συναισθημάτων μου , νιώθω ότι υπάρχει στο αίμα μου , με αυτή την έννοια είναι "μικρόβιο".

 5. Πιστεύετε ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να εργάζονται χωρίς αντάλλαγμα ;

 Πιστεύω ότι πρέπει να εργάζονται με αντάλλαγμα , πιστεύω δηλαδή ότι για να εκτιμηθεί η τέχνη πρέπει να πληρωθεί. Φυσικά υπάρχει η περίπτωση να μην πάρει αντάλλαγμα ο καλλιτέχνης , αλλά να υπάρχει αντάλλαγμα που θα εκπληρώνει έναν ιερό σκοπό. Επίσης πρέπει να αμοίβονται οι καλλιτέχνες για να μπορούν να επιβιώσουν.

 6. Σε πρόσφατη συνέντευξή σας αναφερθήκατε στην σημασία της ενσυναίσθησης. Πιστεύετε ότι είναι προϋπόθεση για τους δημιουργούς;

 Η τέχνη μου είναι βιωματική με επίκεντρο τον άνθρωπο ,  η συναισθηματική ταύτιση , η κατανόηση της ψυχική κατάσταση ενός άλλου ατόμου , η κατανόηση των προβλημάτων της κοινωνίας είναι απαραίτητο στοιχείο. Άρα η ενσυναίσθηση είναι προϋπόθεση για εμένα , είναι σημαντική στη ζωή και  στην τέχνη μου.

 

Ευχαριστώ θερμά Κε Ντασιώτη

 Οι φωτογραφίες του πάρκου των ψυχών είναι του φωτογράφου Κου Ιωάννη Κόνιαρη.

 Η φωτογραφία που ακολουθεί έχει αναρτηθεί από τον ΕΟΤ εδώ και αρκετά χρόνια στο Διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος . Κοσμεί τον διάδρομο Α38 ως η πρώτη εικόνα απο την πατρίδα μας για τους επισκέπτες.