Loading color scheme

Back to school Vs focus

TPL_BY
TPL_IN

                                                               

Φέτος ξεκινάει μια χρονιά δύσκολη για όλους.  Ως προς όλους τους τομείς της ζωής μας. Για όλες τις μορφές της ζωής μας. Μια σχολική σεζόν διαφορετική από τις άλλες, περίεργη αλλά και ξεχωριστή με πολλές έννοιες.
 
Κάθε χρόνο νέες μαμάδες έχουν το αίσθημα  της αγωνίας (και του τρόμου κάποιες φορές) για το πως τα παιδιά τους θα ανταπεξέλθουν στις σχολικές απαιτήσεις. Φέτος αυτές οι ανησυχίες είναι πιο έντονες αφού τα σχολικά δεδομένα δεν είναι τα ίδια. Οι τηλεκπαιδεύσεις φαίνεται πως θα γίνουν συνήθεια  και θα αντικαταστήσουν την εκπαίδευση δια ζώσης. Συχνά ακούμε γονείς αλλά και δασκάλους να αναφέρουν προβλήματα στην κατανόηση, στον ρυθμό γραφής , στον ρυθμό ανάγνωσης, εμφανή  ορθογραφικά λάθη, διάσπαση προσοχής και πολλά άλλα. Ίσως φέτος αυτές οι δυσκολίες να γίνουν πιο έντονες και να εμφανίζονται πιο συχνά και σε πιο πολλά παιδιά .
 
Για να μπορέσουμε να μιλήσουμε με σιγουριά για μαθησιακές δυσκολίες θα πρέπει πρώτα να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό παιδαγωγό ώστε να γίνει μια έγκυρη και αξιόπιστη αξιολόγηση του παιδιού. Στόχος είναι να αναγνωρίσουμε το προφίλ του κάθε παιδιού ξεχωριστά, να εντοπιστούν οι δυσκολίες που ενδεχομένως υπάρχουν και να γίνει μία στοχευμένη παρέμβαση.
 
Πίσω όμως από τις Μαθησιακές δυσκολίες πρέπει πάντα να έχουμε στο νου μας ότι  κρύβονται άλλες δεξιότητες που ενδεχομένως πρώτα εκείνες  θα έπρεπε να έχουν βελτιωθεί  . Για παράδειγμα ο χρονικός και ο χωρικός  προσανατολισμός, η λεπτή κινητικότητα,  η ενδυνάμωση του κορμού, ο οπτικοκινητικός συντονισμός κ.α είναι κάποιες από τις δεξιότητες που πρέπει τα παιδιά να εξασκούν από πολύ μικρή ηλικία ώστε να είναι έτοιμα στα 6 χρόνια Τους να αντιμετωπίσουν την πρόκληση που λέγεται σχολείο .
 
Τελευταίο αλλα εξίσου σημαντικό είναι να εξερευνούμε τις συνθήκες και τα περιβάλλοντα όπου ένα παιδί , ζει , παίζει , μαθαίνει , διαβάζει κτλ . Είναι απόλυτα λογικό να υπάρχει μια εικόνα διάσπασης προσοχής (κατά συνέπεια και χαμηλή απόδοση στο σχολείο) όταν ένα παιδί δέχεται εκφοβισμό, έχει χάσει ένα σημαντικό πρόσωπο της ζωής του, πρέπει να εξοικειωθεί σε μια νέα τεχνολογία που λέγεται τηλεκπαίδευση,    βιώνει το άγχος ενός γονιού που μόλις έχασε την δουλειά του, «διανύει» ένα διαζύγιο κ.α.    Συχνά μπαίνουν «ταμπέλες» σε πολλά παιδιά με διάγνωση Δεπ-Υ χωρίς να έχουμε λάβει υπόψην μας όλο το ψυχολογικό υπόβαθρο του κάθε παιδιού. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση, τα ανεπαρκή όρια, ένα χαοτικό περιβάλλον στο οποίο ζει, είναι αρκετά για ένα παιδί ώστε να μεγαλώνει σε μια μη οργανωμένη καθημερινότητα. 
 
Remember to: πριν καταλήξεις σε  συμπεράσματα πρέπει να ξέρεις να παρατηρείς όσο πιο λεπτομερώς γίνεται.  Η  ψυχική υγεία του παιδιού κρίνεται από την οικογένεια και είναι πιο σημαντική από ένα «Άριστα» στην ορθογραφία .
 
Αλεξανδρη Αννα 
Εργοθεραπευτρια