Loading color scheme

Μείωση σε συγκεκριμένες περιοχές του σώματος;

TPL_IN



Σχεδόν όλοι οι άνθρωποι θα ήθελαν να αλλάξουν ορισμένα μέρη του σώματός τους. Η κοιλιά, οι μηροί, οι γλουτοί και τα μπράτσα είναι οι πιο συνηθισμένες περιοχές στις οποίες οι άνθρωποι τείνουν να αποθηκεύουν υπερβολικό σωματικό λίπος.

Η επιθυμητή αλλαγή μπορεί να επιτευχθεί μέσω του συνδυασμού μιας ισορροπημένης διατροφή και τακτικής άσκησης, ωστόσο πολλοί αναρωτιούνται αν γίνεται να χάσουν λίπος από συγκεκριμένες περιοχές του σώματός τους εκτελώντας στοχευμένες ασκήσεις.

Αν και η απώλεια λίπους από συγκεκριμένες περιοχές του σώματος θα ήταν ιδανική, η θεωρία αυτή δεν έχει αποδειχθεί αποτελεσματική από σχετικές επιστημονικές μελέτες.
Πώς λειτουργεί η απώλεια λίπους

Για να καταλάβετε γιατί η μείωση λίπους σε συγκεκριμένες περιοχές δεν λειτουργεί, είναι σημαντικό να καταλάβετε πώς το σώμα καίει το λίπος.

Το λίπος στα κύτταρά σας εντοπίζεται με τη μορφή τριγλυκεριδίων, τα οποία είναι αποθηκευμένα λίπη που το σώμα μπορεί να χρησιμοποιήσει για ενέργεια.

Προτού μπορέσουν να καούν για παραγωγή ενέργειας, τα τριγλυκερίδια πρέπει να χωριστούν σε μικρότερα τμήματα που ονομάζονται ελεύθερα λιπαρά οξέα και γλυκερόλη και τα οποία μπορούν να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος.

Κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, τα ελεύθερα λιπαρά οξέα και η γλυκερόλη που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα μπορεί να προέρχονται από οπουδήποτε στο σώμα, όχι συγκεκριμένα από την περιοχή που γυμνάζετε.

Με λίγα λόγια, όσους κοιλιακούς και αν κάνετε, η κοιλιά σας δεν πρόκειται να δείξει σαν αυτή ενός ανθρώπου με 10% σωματικό λίπος, αν το δικό σας σωματικό λίπος είναι στο 20%.
Πώς θα καταφέρετε να κάψετε λίπος

Ο μοναδικός τρόπος να καταφέρετε να κάψετε λίπος είναι καίγοντας θερμίδες.

Το σώμα σας καίει θερμίδες με τρεις τρόπους: μέσω της αναπνοής (οι περισσότερες θερμίδες που καίτε καθημερινά προκύπτουν από την ενέργεια που καταβάλλει ο οργανισμός σας για να σας κρατάει ζωντανούς και για να λειτουργούν τα συστήματά σας, αυτό που ονομάζεται βασικός μεταβολικός ρυθμός), μέσω της πέψης και μέσω της σωματικής δραστηριότητας.

Παρά το γεγονός ότι συχνά κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου δημοσιεύματα σχετικά με τροφές που μπορούν να κάψουν ως δια μαγείας το λίπος (π.χ. η καφεΐνη και οι πιπεριές τσίλι), στην πραγματικότητα τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, αφού ακόμη κι αν ορισμένες τροφές μπορούν να τονώσουν τον μεταβολισμό σας λίγο, αυτό δεν είναι αρκετό για να δείτε σημαντική διαφορά στην ικανότητά σας να χάνετε λίπος ή βάρος.

Σίγουρα η αύξηση της σωματικής σας δραστηριότητας και η προσθήκη νέων ασκήσεων στην καθημερινή σας ρουτίνα γυμναστικής ενισχύουν την απώλεια βάρους και τη συνολική υγεία σας, ωστόσο η ισορροπημένη διατροφή είναι το κλειδί όταν θέλετε να μειώσετε το σωματικό λίπος.

Έτσι, η επιλογή παχυντικών τροφών και η υπερκατανάλωση τροφής μπορούν αυτόματα να αναιρέσουν όλη τη σκληρή δουλειά που κάνατε στις προπονήσεις σας.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να ελέγχετε το μέγεθος των μερίδων σας, να καταναλώνετε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες και να περιορίσετε τα υψηλά επεξεργασμένα τρόφιμα και τη ζάχαρη που επιβαρύνουν τον οργανισμό σας με περιττές θερμίδες.