Loading color scheme

Βελτίωσε το διατροφικό σου προφίλ βήμα βήμα

TPL_IN

«Δευτέρα ξεκινάω γυμναστήριο οπωσδήποτε έχω πάρει βάρος... Ξεκίνησα σήμερα και μία δίαιτα, φαίνεται αυστηρή αλλά δεν πειράζει. Και νερό! Οπωσδήποτε να πρέπει να αρχίσω να πίνω περισσότερο νερό. Έρχεται και καλοκαίρι να είμαι άνετη στις διακοπές!». Δυστυχώς οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος σου. Τα φαινόμενα δείχνουν ότι οι παράλληλες αλλαγές στον τρόπο ζωής στην καθημερινότητα μας δεν είναι εύκολο να έρθουν εις πέρας, με αποτέλεσμα να παραιτούμαστε εύκολα και να επιστρέφουμε στις προηγούμενες μας συνήθειες. Το θέμα της διατροφής μας όμως και κατ’ επέκταση της σωματικής και ψυχολογικής μας υγείας είναι κάτι που δεν πρέπει να αφήνουμε για την επόμενη Δευτέρα ή τον άλλο μήνα. Όμως με μία αλλαγή τον μήνα σε έξι μήνες να έχεις αποκτήσει βασικές αρχές υγειούς διατροφής για όλη σου τη ζωή.


Μήνας 1. Περισσότερο νερό.
Το νερό είναι κύριο συστατικό των πεπτικών υγρών, επομένως βοηθάει στη λειτουργία της πέψης των
τροφών. Διευκολύνει τη διέλευση της τροφής από το γαστρεντερικό σωλήνα, συμβάλλει στην
καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και βοηθάει στην απέκκριση των άπεπτων ουσιών
από το παχύ έντερο. Επίσης διατηρεί ελαστική και υγιή την επιδερμίδα σου και κάνει το δέρμα σου να
λάμπει.


Μήνας 2. Ένα φρούτο την ημέρα...
Ή και παραπάνω! Προτίμησε σαν ενδιάμεσο σνακ ή και όταν έχεις λιγούρες ένα φρούτο με λίγους
ξηρούς καρπούς για μεγαλύτερη αίσθηση κορεσμού. Είναι μια υγιεινή επιλογή με λιγότερες θερμίδες
από ένα γλύκισμα ή μεγαλύτερο σνακ, γεμάτα βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά.


Μήνας 3. Συνόδεψε τα γεύματα σου με σαλάτα.
Δεν χρειάζεται να φαντάζει τελετουργική διαδικασία η προετοιμασία μιας σαλάτας αν σου φαίνεται
χρονοβόρο ή βαρετό. Αρκούν λίγα λαχανικά στο πλάι του φαγητού σου για να χαρίσεις όλα τα
ευεργετικά συστατικά που περιέχουν στον οργανισμό σου. Χώρισε το πιάτο σου νοητά σε δύο μέρη και
γέμισε το μισό με λαχανικά της επιλογής σου.


Μήνας 4. Άρχισε να επιλέγεις προϊόντα ολικής άλεσης.
Αν και ίσα θερμιδικά με τα επεξεργασμένα προϊόντα (λευκά), τα προϊόντα ολικής άλεσης περιέχουν
στη σύσταση τους μεγαλύτερο εύρος θρεπτικών συστατικών λόγω του φύτρου και του πίτουρου όπως
τις φυτικές ίνες, τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο καθώς και κάποια
φυτοοιστρογόνα όπως οι λιγνάνες, με υψηλή προστατευτική δράση στον οργανισμό. Ακόμα τα
προϊόντα ολικής άλεσης καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα.

Μήνας 5. Περιόρισε το junk food.
Διάλεξε μια μέρα της εβδομάδας που θα επιβραβεύεις τον εαυτό σου για την επιτυχία της προσπάθειας
σου ή θα μοιράζεσαι ωραίες στιγμές με την παρέα σου καταναλώνοντας το αγαπημένο σου junk
γεύμα. Ιδανικά, αν καταναλώνεις αναψυκτικά, προτίμησε τα τύπου light. Γιατί να μην γλιτώσεις κι
άλλες περιττές θερμίδες αφού μπορείς;


Μήνας 6. Το μόνο που σου λείπει πια είναι η φυσική δραστηριότητα.
Εκτός από την εικόνα σου θα βελτιωθεί και η ποιότητα ζωής σου. Διάλεξε τον τύπο άσκησης που σε
εκφράζει και ταιριάζει στην καθημερινότητα σου και ένταξε την 3-4 φορές την εβδομάδα στο
πρόγραμμα σου. Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα να πας σε κάποιο γυμναστήριο ή δεν φλερτάρεις
ιδιαίτερα με την ιδέα, μπορείς να ξεκινήσεις με έντονο περπάτημα στο δρόμο για 20’ την ημέρα και
ανά εβδομάδα να αυξάνεις τον χρόνο ή ακόμα και την ένταση.

 


Sandy Mersinia
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Bsc